Saturday, April 5, 2008

SHARING IS INSPIRATION

This text will be translated into English, when I get the book "Inspiration" written by WAYNE W. DYER on the original language. My intention is that this blog will be understood by most people, and English is my second language. For those of you who understand Norwegian can read it now:

I boka Inspirasjonens stemme skriver WAYNE W. DYER følgende:

... Enhet med kilden oppnår vi ved å bli som den, og kildens essens er å gi og dele. For å bli kjent med vår hensikt og ta hensyn til vårt endelige kall til inspirasjon må vi derfor bli en person som er mer opptatt av å dele enn av å ta imot.
Vårt univers fungerer i henhold til loven om tiltrekning, så jo mer vi skifter fokus fra våre egne ønsker til å ønske mer for andre, desto rikere vil vi bli. Hvis vi sier "gi meg, gi meg, gi meg" til universet, svarer det på samme måte, og vi vil oppleve at vi blir utnyttet og mister likevekten. Hvis vi derimot spør universet "Hvordan kan jeg dele?", så vil svaret bli: "Hvordan kan jeg dele med deg? Du deler, og jeg sender den samme energien i retur til deg."
I begynnelsen virker det kanskje absurd, spesielt hvis vi er oppdratt i en ego-bevissthet der filosofien "først meg selv" og "ta det du kan før andre gjør det" har vært det viktigste. Men jeg forsikrer deg om at når du går over til å bli en som deler, vil spørsmålet om hvordan man blir inspirert, forsvinne. Så hver gang vi opplever at vi "vil ha mer", er løsningen å gjøre mer for samfunnet, for menneskeheten eller for miljøet. Når vi reagerer med å dele med andre som en reaksjon på vårt eget behov for å få noe, vil vi bli inspirert. Faktum er at det rett og slett føles godt å gjøre noe for andre. ...(s 75)

Kvelden før jeg startet denne bloggen, så leste jeg i boka som siteres ovenfor og da jeg kom til spørsmålet "Hvordan kan jeg dele?" stoppet jeg å lese, la boken på gulvet og mediterte på nettopp hvordan jeg kunne dele. Under meditasjonen havnet jeg i en form for transe der jeg ble fylt opp med en energigivende bevissthet som var så selvsikker, latterfull og vitende, at jeg virkelig visste jeg ønsket å starte denne bloggen. For meg er denne bloggen inngangsporten til et selvrealiseringsbehov som måtte starte et sted. Nå er jeg på stien igjen, og jeg er stien. Takk

No comments: